SESIUNEA EXTRAORDINARĂ A ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI COMUNELOR DIN ROMÂNIA

În perioada 9-14 iulie 2024, la Hotelul Poseidon, din Stațiunea Jupiter, județul Constanța, s-au desfășurat lucrările sesiunii extraordinare a Adunării generale a Asociației Comunelor din România, precum cele ale Consiliului director, care s-a întrunit în ședință ordinară pe semestrul II/2024.

Această ediție a Adunării generale a ACoR a reunit un număr impresionant de participanți: peste 200 de primari și de reprezentanți ai comunelor din toate județele României, precum și ai Congresului Autorităților Locale din Republica Moldova (CALM), ai autorităților administrației publice locale din Regiunea Vinnytsia, Ucraina, împreună cu invitați de rang înalt, de la nivelul autorităților administrației publice centrale din România.

În data de 11 iulie 2024, au fost analizate rezultatele alegerilor locale din 9 iunie 2024, din perspectiva impactului acestora asupra organelor de conducere a filialelor județene ale ACoR și, implicit, asupra componenței organelor de conducere și de control ale ACoR.

În acest context, au fost alese organele de conducere și de control ale ACoR, pentru mandatul 2024 – 2028, după cum urmează: în funcția de președinte a fost ales domnul Emil DRĂGHICI, primarul comunei Vulcana-Băi, județul Dâmbovița, în funcția de prim – vicepreședinte a fost aleasă doamna Mariana GÂJU, primarul comunei Cumpăna, județul Constanța, iar în funcția de  secretar general a fost ales domnul Ghiorghe BUTE, primarul comunei Scânteiești, județul Galați.

De asemenea, a fost aprobată următoarea componență a comisiei de cenzori: doamna Ioana-Livia MANEA, expert contabil, membru al Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), doamna Mihaela MATEESCU, primarul comunei Scăești, județul Dolj – membru și domnul Marian NAIMAN, primarul comunei Frecăței, județul Tulcea – membru.

Totodată, a fost prezentat Raportul de activitate al Asociației Comunelor din România, pentru mandatul 2020-2024, a fost aprobat bugetul de venituri și cheltuieli al Asociației Comunelor din România pentru anul 2025, iar activitatea de audit public intern prin cooperare desfășurată la nivelul filialelor județene ale ACoR a fost supusă analizei.

Reuniunea a oferit cadrul adecvat pentru a analiza și a dezbate, împreună cu reprezentanții administrației publice centrale, aspectele problematice cu care se confruntă comunele din România și, implicit, autoritățile administrației publice locale ale acestora, în contextul unor sincope în procesul de descentralizare, precum și a unei accentuate diminuări a capacității administrative.

Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență. Citiți Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate pentru a afla mai multe detalii.